Εταιρεία παραγωγής
ΑΠ. ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ & ΣΙΑ Ο.Ε.-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΑΙΝΙΩΝ (Επικοινωνία)

Η cinetic ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1970 από τον Κλεάνθη Καλδίρη τον Λάκη Παπαστάθη και τον Τάκη Χατζόπουλο. Σκοπός της εταιρίας ήταν να δημιουργηθούν οι τεχνικές κυρίως υποδομές (μηχανές λήψης, φώτα, ηχοληπτικά , εργαστήριο μοντάζ κλπ) προκειμένου να μπορέσουμε να κάνουμε με χαμηλό κόστος κινηματογραφικές ταινίες. Ο μόνος τρόπος τότε να πετύχουμε το σκοπό μας ήταν να σκηνοθετούμε και να παράγουμε, κυρίως διαφημιστικές ταινίες για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Πράγματι καταφέραμε να αποκτήσουμε πελάτες και να κερδίζουμε κάποια χρήματα που τα επενδύσαμε σε μηχανήματα κινηματογράφου. Πάντοτε ονειρευόμασταν να κάνουμε και εμείς σινεμά και μπορέσαμε να παράγουμε μερικές ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Τα πιο γνωστά είναι τα Γράμματα από την Αμερική του Λάκη Παπαστάθη ο Γάζωρος Σερρών του Τάκη Χατζόπουλου και οι Μητροπόλεις του Κώστα Σφήκα. Τα διαφημιστικά φίλμς μας μάθαιναν καλά την τεχνική αλλά φοβόμασταν πως αν συνεχίζαμε για πολλά χρόνια δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ποτέ σινεμά γιατί θα άλλαζε η οπτική μας για τον κόσμο.

Σταματήσαμε τα διαφημιστικά στις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα γιατί από τον Φεβρουάριο του 1976 ξεκινήσαμε το Παρασκήνιο. Είχε προηγηθεί η ιστορική σειρά Ιστορικό αρχείο λίγο μετά τη μεταπολίτευση. Και οι δύο τηλεοπτικές σειρές γυρίστηκαν σαν να ήταν κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ.Ο συνδυασμός της κινηματογραφικής εμπειρίας με το τηλεοπτικό μέσον καθόρισε στα πρώτα χρόνια, τη γραφή των σκηνοθετών της cinetic. Το Παρασκήνιο πρότεινε στην ΕΙΡΤ ο Ροβήρος Μανθούλης που τότε ήταν αναπληρωτής διευθυντής και υπεύθυνος προγράμματος. Βασικοί σκηνοθέτες της εκπομπής ήταν οι παραγωγοί της, Λάκης Παπαστάθης και Τάκης Χατζόπουλος που μετά την αποχώρηση του Κλεάνθη Καλδίρη συνέχισαν οι δύο τους έχοντας ο καθένας το 50% της cinetic. Από την πρώτη προβολή του Παρασκήνιου δημιουργήθηκε μεγάλο ενδιαφέρον που εκφράστηκε και με πολλά δημοσιεύματα στον τύπο.

Από τις πρώτες εκπομπές υπήρξαν κρούσματα λογοκρισίας που όμως με τον καιρό γίνονταν όλο και λιγότερα και αφορούσαν κυρίως στις πολιτικές θέσεις των ομιλητών της εκπομπής αλλά και στα πρόσωπα τα οποία εξέφραζαν απόψεις για την ιστορία και την τέχνη που δεν ήταν αρεστές σε αυτούς που διοικούσαν το κανάλι η στους πολιτικούς προϊσταμένους αρχική μορφή του Παρασκήνιου αποτελείτο από τρία αυτοτελή θέματα διάρκειας δεκαοχτώ λεπτών το καθένα. Κάθε θέμα το σκηνοθετούσε και διαφορετικός σκηνοθέτης. Αυτός ήταν και ο λόγος που εκτός από τον Παπαστάθη και τον Χατζόπουλο πλαισίωσαν την εκπομπή και άλλοι σκηνοθέτες της ίδιας περιπου γενιάς που με τον καιρό προστίθενταν και νεότεροι. Στα πρώτα χρόνια εργάστηκαν στο Παρασκήνιο και οι δημοσιογράφοι Σούλα Αλεξανδροπούλου, Δημήτρης Γκιώνης, Σπύρος Βέργος.Τέτα Παπαδοπούλου,Βένα Γεωργακοπούλου που αναζητούσαν θέματα και έδιναν τις απαραίτητες πληροφορίες για να μπορέσει ο σκηνοθέτης να συνθέσει την εκπομπή. Οι ίδιοι στέκονταν απέναντι από τους καλεσμένους τής εκπομπής και τούς ρωτούσαν προσπαθώντας να εκμαιεύσουν ουσιώδεις απαντήσεις… Μέχρι τον Ιούνιο του 2013 που έκλεισε η ΕΡΤ το Παρασκήνιο ξεπέρασε τα εννιακόσια θέματα (δεκαοχτάλεπτα,ημίωρα, πενηνταδύο λεπτών) και εργάστηκαν σε αυτό περί τούς διακόσιους σκηνοθέτες και δεκάδες τεχνικοί.