Η τραγωδία του καλοκαιριού
Μπορεί να υπάρξει σήμερα παράδοση Ροντήρη, Μινωτή ή Κουν χωρίς τους ίδιους;
Παράδοση σημαίνει «παραδίδομαι σε κάτι και αυτό με σώζει, με καθοδηγεί, μου δημιουργεί βεβαιότητες, με κάνει να επικοινωνώ με κοινά αποδεκτούς κώδικες. Ή ακόμη – κυρίως σ...
περισσότερα...
Θυμάμαι τα «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ»
Τα «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ» άρχισαν να γυρίζονται λίγο μετά τη θητεία μου ως βοηθός σκηνοθέτης στην ΕΥΔΟΚΙΑ του Δαμιανού. Ακριβέστερο θα ήταν να πω, λίγο μετά τη μαθητεία μου κοντά στο σκηνοθέτη Αλέξη Δαμιανό. Η προετοιμασία, το γύρισμα, τ...
περισσότερα...
Στο εργαστήριο του Γιώργου Ρόρρη
Η πρώτη από τις δεκαπέντε επισκέψεις στο εργαστήριο του Γιώργου Ρόρρη
Πότε ήταν; Στις τρεις ή στις πέντε; Σίγουρα στις αρχές Ιανουαρίου 2005. Ακόμα δεν είχαν τελειώσει καλά καλά οι γιορτές. Στο τηλέφωνο ο Γιώργος Ρόρρης. Πρωί πρωί.
Πότε θα...
περισσότερα...
Οι τρεις όψεις της σιωπής
Το ντοκιμαντέρ που συνοδεύει το αφιέρωμα του ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟΥ στον Μανόλη Αναγνωστάκη δεν θα ήταν δυνατό να πάρει αυτή τη μορφή αν δεν είχε προηγηθεί η μικρή, εκτός εμπορίου, έκδοση του ΥΓ την ίδια χρονιά. Ελάχιστες λέξεις σκορπισμένες σε μεγάλ...
περισσότερα...
ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ
Στη μνήμη του Θα αναφερθώ σε μια κριτική του Νίκου Κολοβού που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Λέξη μετά το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του 1987 καθώς και σε μια συνάντησή μας λίγες εβδομάδες μετά. Πρέπει να θυμίσω πως τότε δεν υπήρχε η δυνατότ...
περισσότερα...
Η ΛΟΓΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Στο θέατρο Σκιών όταν ο Καραγκιόζης πάει να πιάσει δουλειά και τον ρωτάνε τι ξέρει να κάνει, απαντάει –μπαίνοντας προώρως στα χωράφια των ψυχαναλυτών- με το περίφημο “ξέρω εγώ τι ξέρω;”. Αυτό το εκ πρώτης όψεως παραδοξολόγημα είναι κατά τη γνώμη ...
περισσότερα...