Δοκίμια

Το κριτήριο της τέχνης και οι συνδικαλιστές  

Όσοι ασχολούνται το γνωρίζουν καλά. «Η τέχνη είναι δύσκολη». Δύσκολο να την δημιουργήσεις, και δύσκολο να την απολαύσεις και να την κρίνεις ως θεατής, γιατί κι αυτό δημιουργική πράξη είναι. Μια ζωή δεν σου φθάνει για να οξύνεις το πνεύμα και να προ...

περισσότερα...

Τα κείμενα που οδήγησαν στο "Μόνον της ζωής του ταξείδιον"

 Το πρόσωπον του συγγραφέως εξερχόμενον επί της σκηνής, διαδραματίζει ουσιώδες μέρος - Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ Θα προσπαθήσω να περιγράψω πώς σε κάπως πιο ώριμη ηλικία, μετά τα σχολικά διαβάσματα, ήρθα σε επαφή με τη ζωή και το έργο του Γ. Βιζυηνού. Εδώ και τρ...

περισσότερα...

Ο Παναγιώτης Φειδάκης ζωγραφίζει τον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ - Αναμνήσεις και σχόλια

Ο Θεόφιλος με τη μητέρα του Ιανουάριος 2001. Κυριακή πρωί, στο εργαστήρι του Παναγιώτη Φειδάκη, στην οδό Μετσόβου, πίσω από το Αρχαιολογικό Μουσείο. Ο Φειδάκης ζωγραφίζει αντιγράφοντας την πιο επίσημη φωτογραφία του Θεόφιλου. Είναι μια εβδομαδιαία...

περισσότερα...

Χαιρετισμός στον Εδουάρδο Σακαγιάν

«Έβρεξα όλο το χαρτί σ’ ένα φύλλο τετραδίου και με ένα πενάκι περνούσα το μελάνι που έκανε γραμμές περιπετειώδεις, ανεξέλεγκτες, με πολλά επεισόδια, όπως η πραγματικότητα. Και λίγες σταγόνες κόκκινο αραιωμένο σε νερό, ήταν αρκετές για να σχεδιασ...

περισσότερα...

ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΣΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ 

Από την αρχή νομίζω πως κάπως πρέπει να διευκρινίσω γιατί υπάρχει αυτός ο τόσο βαρύγδουπος τίτλος της ομιλίας μου: ‘’Δομή και αφαίρεση στο σενάριο’’ !!! Σαν να πρόκειται για εγχειρίδιο μηχανικής. Αρχιτεκτονικής κυρίως. Όμως η αρχιτεκτονική είνα...

περισσότερα...
συνολικά 17 δημοσιεύσεις